A döntést, miszerint az interneten is képviseltetnie kell magát minden magára valamit is adó vállalkozónak, a legtöbben már meghozták.
Ugyanakkor sokan szembesültek az utóbbi időben azzal a problémával, hogy hiába a csodaszép weboldal, a tartalommal megtöltött közösségi felület, a megrendelések, ügyfelek nem érkeznek abban a számban, mint ami előzetes elvárásként állítva volt a folyamat felé.
Sokan veszítik el hitüket így az online értékesítésben és folyamatokban, pedig pusztán egy dolog történik:
...a kínálat, mint a gazdasági folyamatok többségében, túlszárnyalja a keresletet, és a versenyhelyzet az előnyös pozícióban lévőket előrébb, míg a hátrányból indulókat hátrébb sorolja.
De pontosan mit is értük ez alatt?
Képzeljük csak el az internetet úgy, mint fizikai síkot. A böngészés maga a sétálgatás, nézelődés, az érdeklődő, neten szörfözgető egyént másodpercenként ezer és ezer inger éri... Amerre a szem ellát, boltok és szolgáltatók milliói jönnek szembe, és ajánlgatják magukat.
Vajon mi alapján dönt a böngészgető?
Ha nem kanyarodik el jókor balra, nem is találkozik a mi kínálatunkkal, de akkor már keresztet is vethetünk az egyébként potenciálisan sikeresnek jósolt üzletünkre? Az a befutó, akinek a legnagyobb és legszínesebb a hirdetése? Vagy éppen az, aki percenként jön szembe?
Mi a hatásosabb, ha önmagunkat ajánljuk, vagy éppen mások ajánlanak minket?
Csak és kizárólag hatékony stratégiával, jól felépített és szakértő hozzáállással, a lehetőségek maximális kiaknázásával lehet a várt sikereket elérni. De az új információ, szakkifejezés és lehetőség olyan nagy mennyiségben zúdul egy kezdő online vállalkozóra, hogy azzal akár évekbe is kerülhet, míg egyedül meg tud birkózni.
Addigra pedig olyan mennyiségű pénzt és időt öl bele a folyamatba feleslegesen, hogy az akár a teljes működését is ellehetetlenítheti.
És itt lép a képbe a marketinges, a segítség, a támasz, aki nem csak végig vezet az érvényesülés és üzleti sikerek elérésének folyamatán, de levesz annyi terhet a válladról, hogy neked ne az új stratégiák szakértői elsajátításával, hanem a saját vállalkozásod fejlesztésével és építésével kelljen az idődet töltened.
Sok negatív sztereotípia övezi a marketinges szférát, a megítélésük sok esetben az ingatlanügynökökével hasonlítható össze. Van, aki elengedhetetlennek tartja őket, van, aki kóklernek, de a legtöbben nem is igazán értik, miből áll a feladata egy ilyen szakembernek.
Megkérdeztünk hát egy több tíz éve a marketing szakmában tevékenykedő szakembert, Bakó Krisztiánt (Kreatív Inas) mi a titka a marketingesek sikerének, és egy teljességgel laikus vállalkozó mi alapján tud eligazodni a kínálat végtelen rengetegében.
Válasza arra, hogy miben rejlik a marketingesek szükségessége, egy egyszerű, de mégis meggyőző költői kérdés volt: „Az átlagember is képes lehet akár mit elérni az online területen, de ha azt kérdezem tőled, hogy az az átlag háziasszony, aki képes egy finom paprikás krumplit elkészíteni, képes-e egyben egy jól menő éttermet is azonnal működtetni, te mit felelnél?”
Beszélgetésünk során kifejtette, hogy a probléma és rossz megítélés forrása leginkább az, hogy az emberek hajlamosak a felületes tudást is professzionalizmusnak értékelni, a kezdeti esetleges sikereket pedig hosszú távú stratégiaként beállítani.
Ugyanakkor a marketing egy rendkívül bonyolult és összetett folyamat, melynek online működtetéséhez még további, egyedi és mélyreható ismeretek is szükségek.
Kérdésemre, hogy mindenkinek szüksége van-e marketingesre a válasza egyértelműen Nem volt, ugyanakkor hozzátette, hogy vannak olyan esetek, amikor azonban nincs is más megoldás a működtetésre és sikerek elérésére.
Ha egy vállalkozó nem akar egy új szakmát kitanulni, inkább idejét arra fordítaná, hogy a saját területén fejlődjön, jobb, ha az online érvényesülést rábízza egy szakértőre.
A kérdés már csak az maradt, mi alapján válasszunk a céljaink eléréséhez megfelelő szakembert. „Messziről jött ember azt mond, amit akar, de az eredmények vitathatatlan tények, amibe mindig lehet kapaszkodni.
Másrészről pedig fontos, hogy a marketinges és a vállalkozó között meglegyen a kémia és a szimpátia. A marketinges belefolyik a vállalkozás sejtjeibe, a részévé válik a folyamatoknak, így csak olyat érdemes választani, akivel a mindennapokban is bizalommal és lelkesedéssel tudunk együtt dolgozni.”
Ha pedig megtaláltuk a tökéletes szakembert, az bizonyos, hogy rájövünk, soha többé nem akarjuk majd őt, a munkásságát és hozzáadott értékét elengedni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.