Az online marketing a kisvállalkozások számára lehetőség, nem költség.
Hasonlóképpen a logó létrehozása vagy a felszerelések vásárlása befektetés, nem pazarlás.
Ebben a cikkben megpróbálom elmagyarázni, hogy a mai kisvállalkozások miért nem nélkülözhetik az online marketinget.
Tényleg szükséges a marketing a kisvállalkozások számára?
Mai cikkünkben Bakó Krisztián marketing specialistát kérdeztük, miért fontos a marketing és egyáltalán kell-e ez nekünk?
„Nincs szükségünk online marketingre” - ezt a kifejezést nagyon gyakran hallják azok, akik az elmúlt 10-15 évben kommunikáltak egy kisvállalkozással (vagy dolgoztak érte, vagy bármilyen szolgáltatást kínáltak neki).
Igen, természetesen, ma már sok kicsi cégek legalább van egy weboldala, de kevesen foglalkoznak a keresők számára történő optimalizálással. És kevesen gondolkodnak azon a kérdésen, hogy az optimalizálás hogyan felel meg a márkának.
Sokan, miután befektettek a weboldal tervezésének fejlesztésébe, nem is gondolnak egy online kereskedési platform létrehozására és az ügyfelek közösségi hálózatokon keresztüli vonzására.
De miért?
Mert sajnos a vállalkozók még mindig élnek azzal a gondolattal, hogy erre nincs szükség, és ez csak idő- és pénzpazarlás. Ugyanakkor az online marketing kampány előnyei minden marketinges számára egyértelműek.
Mi tehát a nézeteltérés gyökere?
Tényleg szükséges az online marketing a kisvállalkozások számára, vagy jól tudsz élni egy ilyen kampány nélkül?
Kisvállalkozások marketingje. A nézeteltérés pontjai
Próbáljunk kiemelni néhány fő okot, amelyek miatt a kisvállalkozások gyakran elutasítják az online marketinget, mint valami feleslegeset (vagy akár veszteséget). Természetesen nem sorolhatjuk fel az összes okot, mivel minden vállalkozónak megvan a saját véleménye ebben a kérdésben.
Sőt, néhány kisvállalkozói érv eléggé erőteljes ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyhassuk őket, és néhány valóban olyan adatokon alapul, amelyekkel nem lehet vitatkozni.
- Van elég ügyfelem. Egyszerű és őszinte. Nos, nagyon jó, hogy elégedett vagy a meglévő ügyfélköröddel, és nem kellene túllicitálnunk a meglévő ügyfelek számait? Biztos lehetsz benne, hogy hosszú ideig megbízhatsz jelenlegi ügyfeleiben.
- Az összes kliensem offline állapotban van. Ez a kisvállalkozók gyakori válasza. Természetesen nem minden vásárló az internetről származik, egyszerűen azért, mert Te nem vagy az interneten! És ez nem rossz, de nem elég.
Gondolj bele: naponta 5 milliárd ember kérdezi a Google-t, és a Facebooknak több mint 1 milliárd felhasználója van. Nem gondoltad volna, hogy bármelyiket érdekelheti a céged?
- Az online marketing nem nekem való. Lehet, hogy korábban tapasztaltad, hogy egy marketingkampány haszontalannak bizonyult számodra, de ez nem azt jelenti, hogy maga a marketing teljesen haszontalan. Inkább azt jelenti, hogy valami nem stimmelt a marketing stratégia kidolgozásában vagy megvalósításában.
Ez még a piacvezetőkkel is megtörténik. Ezért a bölcs döntés nem az online marketing stratégia elhagyása, hanem annak javítása (új partnerek, új csatornák keresése, a megbízható adatok minőségének javítása stb.).
- Az online marketing elárasztott. Ezt gyakran konkrét marketingstratégiákkal kapcsolatban mondják el, mint például a SEO vagy a közösségi média. Egy évtizede léteznek, és csak most kezdik őket többé-kevésbé komolyan venni.
- Túl drága. Itt fontos megjegyezni, hogy a marketing elsősorban befektetés, és az intelligens marketing sokkal több profitot hoz, ami nagyban ellensúlyozza a kezdeti költségeket.
- Nem értem, mit jelent. Ha valamit nem értesz, ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem vagy képes megérteni. Most sok közösség van online és csak tapasztalt emberek, akik segítenek megérteni a problémát. Aztán vannak olyan speciális vállalatok, amelyek átvehetik egy marketing kampány tervezését, megvalósítását és irányítását.
Segítünk egy sikeres márka felépítésében
Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtudjad a munka feltételeit és költségeit.
Írj egy üzenetet
Összefoglaltuk azokat a fő okokat, amelyek miatt a vállalkozók nem adnak megfelelő értéket az online marketingnek. Most fontold meg, miért kell "szükségszerűségnek" tekinteni.
Miért annyira szükséges a kisvállalkozások marketingje
- ok: A fogyasztói elvárások megváltoztak
Ma szinte mindenki hozzáfér az internethez, és aktívan használja. Ha hallunk egy vállalatról, akkor először az interneten keressük meg annak webhelyét vagy közösségi oldalát, és már ott is vagyunk, hogy többet megtudjunk a cégről.
Nem telefonálgatunk ismerősöknek, hogy tudnak-e valakit, nem a cég irodájába megyünk személyesen és teszünk fel kérdéseket, hanem online tesszük.
És ha egy vállalkozásnak nincs weboldala, akkor sokan kétségbe vonhatják annak jogszerűségét, és egyszerűen elveszítik érdeklődésüket. Tehát a webhely most a szükséges minimum, amire a potenciális ügyfelek számítanak. Ezt ne próbáld elhanyagolni.
- ok: Verseny
Az online stratégia hiánya nem jelenti azt, hogy a versenytársaknak nem lesz online stratégiájuk. Már az interneten vannak, és keresik, vonzzák a potenciális ügyfeleidet, megbízhatóbb és ügyfélközpontúbb vállalkozás benyomását keltve. Már olyan eszközöket használnak, mint infografikák, interaktív prezentációk vagy 360-as videók.
A helyzetet tovább rontja, hogy minden nap használják online stratégiájukat, és egy lépéssel előbb járnak.
- ok: a változás mértéke
Gondoljuk át, hogyan változott a technológia, hogyan nőtt az online vásárlások és szolgáltatások iránti bizalom, és hogyan változott a fogyasztói magatartás.
A közelmúltban ugrás történt a technológiában, megjelentek a nagy sebességű internet és a mobil eszközök, és most sokkal inkább függünk az online szolgáltatásoktól, mint a fizikai struktúráktól.
És ez a folyamat csak tovább fog fejlődni. Talán megteheted anélkül, hogy ma online legyél, de gondolj a holnapra.
A marketing hosszú távú befektetés.
Véleményem szerint azonban igazságtalan azt állítani, hogy az online marketing minden vállalkozás számára "szükséges". Ha azonban elhanyagolod az online marketinget, akkor mindenképpen csökkented a lehetőségeidet, ami akár a vállalkozás összeomlásához is vezethet a jövőben.
Győzd le előítéleteidet, és egyszer csak meglátod, nem volt hiábavaló.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.