A COVID19 járvány olyan mértékben érintette a világgazdaságot és a különféle iparágakat, amelyeket nem lehetett előre meg jósolni.
A vállalkozások megoldásokat keresnek a túlélésre, a működés fenntartására és a javításra.
Marketing vállalkozásként a Kreatív Inas rengeteg változást tapasztalt a felhasználói viselkedésben, és továbbra is hisszük, hogy ez a helyzet hamarosan javulni fog.
Ez a meggyőződés azon a tényen alapul, hogy Kína képes volt megfékezni, és Ázsia különböző országainak sikerült ellaposítani a COVID-19 esetek növekedési görbéjét.
Az EU és az Egyesült Államok kb; 8 héttel lemarad Kínától a világjárvány terjedésében.
És nem téves azt állítani, hogy a vállalkozások 2021-ben sikeresen visszaállhatnak a régi és megszokott üzleti menetrendre.
A digitális marketing szempontjából elég egyértelmű, hogy ez a hirdetési költségvetés az offline médiához képest a reklámnak csak töredéke. Az emberek többet foglalkoznak hirdetésekkel, több hirdetési videót néznek ahelyett, hogy kihagynák, kommentelnék a közösségi bejegyzéseket, és így kölcsönhatásba lépnek a márkákkal.
Kérdéseik vannak az őket érdeklő termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, és tervezik a vásárlást, amikor a helyzet már jobb lesz. Tehát egyértelmű, hogy a digitális marketing költségvetésének csökkentése jelenleg nem jó ötlet sok vállalkozás számára.
Minden marketing erőfeszítés amelyet a vállalkozások az előző hónapokban és évben tettek, értelmetlenné válhatnak, amennyiben a márkák nem aktívak online ez idő alatt is.
Ez az az időszak, amikor a márkák könnyen veszíthetnek a versenytársak versenyében, de a digitális marketinggel nagy versenyképességet is elérhetnek.
Szóval, melyek a legjobb gyakorlatok?
1. Legyen a lehető legaktívabb a közösségi médiában
Közönsége most aktívabb a közösségi médiában. Sokkal többet foglalkoznak közösségi tartalommal és hirdetésekkel, mint korábban. Azzal a ténnyel, hogy az emberek kevesebbet mennek ki, többet vannak fent az interneten.
Tehát ez egy egyedülálló és életben egyszeri lehetőség a vállalkozások számára, hogy többet foglalkozzanak közönségükkel.
- Mit tesz annak érdekében, hogy ügyfeleinek segítsen ez idő alatt?
- Mit kell tenned, hogy a dolgok jobbá váljanak?
- Van olyan új terméked vagy szolgáltatásod, amelyet az emberek használhatnak ez idő alatt?
- Van olyan versenyképes ajánlata, amelyet az ügyfelek igénybe vehetnek ez idő alatt?
2. Legyen ott a megfelelő időben
A kereső marketing minden eddiginél fontosabbá válik. Ez egy esély.
- Elemezze a kulcsszólistákat. Tegyen ajánlatot versenyképesebb kulcsszavakra, amelyek korábban nehézkesek voltak.
- Ugorjon a versenytársak elé.
- Mutassa meg, mennyire aktív a márkája azáltal, hogy népszerűsíti az ebben az időszakban értelmes termékeket vagy szolgáltatásokat.
Itt az idő, hogy egy hatékony marketinggel megmutassuk konkurenciánknak, hol a helye. Ugyanez vonatkozik a SEO-ra is. Ez a tevékenység most is nagyszerű felkészülés a kutatásnak és beállításnak.
3. Készülj fel a gyógyulásra
Fektessen időt weboldalának, közönségének és piaci szegmenseinek áttekintésére. Előre jelzi, hogy mely piaci szegmensek térnek vissza először, milyen szegmenseket szeretne megnyerni. Építsen hozzá új stratégiát.
Eközben gondoskodjon arról, hogy a kommunikáció és a márka jelenléte folyamatos legyen.
4. Helyi marketing
Koncentrálja erőfeszítéseit a helyi közönségre, legyen az a közelben élő emberek, vagy ugyanazon országban élők. Készítsen nekik termékeket/új szolgáltatásokat, mivel nem tudnak vagy nem terveznek külföldi utazást. Szeretnék használni a helyi szolgáltatásokat és termékeket, és mindezt belföldön.
5. Fektessen be a személyre szabott tapasztalatokba
A jelenlegi helyzet nemcsak az online reklámozást teszi szükségessé, hanem egy az egyben az ügyfelek és az érintett közönség bevonását is. Ügyfeleinek különböző kérdései és kérései lesznek, és az a képessége, hogy segít is nekik, kiépíti a versenyelőnyt.
Az embereknek még mindig van igényük és fogyasztásuk, de aggodalmaik és igényeik megváltozhatnak. Azok a vállalkozások lesznek a nyertesek, amelyek képesek alkalmazkodni a változásokhoz és személyre szabni az élményt a közönség számára.
6. Vegyen részt hűséges ügyfeleivel
Ez nemcsak kiváló alkalom az eladásra, hanem a hűséges ügyfelekkel való kapcsolatfelvételre is. Ügyfelei egy bizonyos okból kifolyólag kedvelik termékeit vagy szolgáltatásait. És ez az az idő, amikor megmutatjuk, hogy különös gondot fordít a hűséges ügyfelekre, egyúttal arra is remek lehetőség, hogy a hűséges ügyfelei nagyobb bizalmat teremtsenek márkája iránt.
Összegzésként elmondhatjuk, hogy ezt az időt a változások idejének tekintjük minden vállalkozás és a gazdaság számára. Nincs jó idő rejtőzködni.
Nem gondoljuk, hogy a vállalkozások élvezik ezt a helyzetet, de ezt az alkalmat egyedülálló lehetőségnek tekinthetjük, hogy áttekinthessük a digitális marketing stratégiák gyökereit, a múlt erősségeit és gyengeségeit, és fontos előre jelezni a piaci változásokat, hogy megalapozott helyreállítási tervet készítsen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.