Egy szépségszalon hirdetése az interneten, ha sikeres szépségszalonról álmodsz.
A modern technológia segítségével már nyitás előtt felkeltheted a potenciális vendégek érdeklődését. Tehát hogyan lehet szépségszalont hirdetni az interneten?
Képzelj el egy lányt, aki fodrászt, kozmetikust vagy mindkettőt keres. Először is megpróbálja megtalálni a megfelelő szakembert barátai javaslatára, majd a Google vagy a közösségi hálózatok segítségével.
A szépségszalonok internetes hirdetése kötelező.
Igaz, olyan sokféle online hirdetés létezik, hogy mindegyikbe egyszerűen nem produktív befektetni. Nézzük meg, melyik szépségszalon online hirdetése a megfelelő az Ön számára.
Hódítsuk meg az internetet
Mielőtt közvetlenül hirdetnél egy szépségszalont és pénzt fektetnél bele, fel kell készülnöd, és meg kell tenned néhány egyszerű, de nagyon fontos lépést:
1. Tanulmányozd az ügyfeleidet. Ahhoz, hogy a szalon reklám működjön, meg kell értened, hogy kiknek szól.
A szépségszalonok internetes reklámozásánál ez a szabály különösen fontos, mivel a globális hálózat lehetővé teszi, hogy bizonyos okokból „elkapja” a felhasználókat a reklámanyagok megjelenítéséhez: nem, életkor, lakóhely, hobbi.
Tehát mielőtt el kezdenéd, próbáld meg azonosítani ezeket a jeleket, és készítsd el a célközönség legrészletesebb portréját.
2. Ez egy ingyenes webhelykövető szolgáltatás kell telepítened. Telepítsd a webhelyedre. Ezt megteheted saját magad, vagy weboldal készítő segítségével: az eljárás egyszerű és olcsó.
3. Regisztráljon a Google cégem szolgáltatásra. Annak érdekében, hogy a potenciális ügyfelek könnyen megtalálhassák az utat szalonodhoz, a régi ügyfelek pedig jó véleményt írhassanak, fontos, hogy üzleti adataidat hozzáadd a kereséshez, a térképekhez és más Google-szolgáltatásokhoz.
Ehhez meg kell barátkozni a Google Cégem szolgáltatással, és követned kell a linken található utasításokat.
Ezt követően tevékenységeket állíthatsz be az ügyfelek vonzása érdekében.
Hová vigyük az ügyfeleket a hirdetésekkel?
Különféle stratégiák léteznek erre. A szalonnak szüksége van egy webhelyre a szolgáltatások közzétételéhez, az ügyfelek jelentkezésének fogadásához és a teljes körű üzleti tevékenységhez, nemcsak offline, hanem online is.
Szépségszalon honlapja
Egy vállalkozásnak legyen weboldala, ahogyan egy üzletembernek is van névjegykártyája. Azt javasoljuk, hogy még a legkisebb szalon is készítsen saját weboldalt, amely bemutatja legjobb munkáit az ügyfeleknek, megismertethetik velük az árakat, és állandó online eladóként dolgozhat az oldal.
És hogy az oldal még jobban működjön, helyezz rá a megfelelő ügyfélszolgáltatásokat: kapcsolati űrlapot és/vagy visszahívási funkciót. Ez segít abban, hogy több jelentkezést kapj az ügyfelektől, és észszerűen tudd majd értékelni, hogy a szépségszalon online hirdetése mennyire működött tökéletesen.
Facebook oldal
Még a nagy hálózati szalonoknak is van saját Facebook-oldaluk, a kis, több székkel rendelkező szalonok pedig gyakran csak ezzel a lehetőségekkel élnek. Itt sokkal több az élő kommunikáció a potenciális ügyféllel, mint a hivatalos szalon weboldalon.
Természetesen ezt a kommunikációt továbbra is a megfelelő módon kell felépíteni, és akkor a Facebook-felhasználók véletlenül bekerülő vásárlóivá válhatnak.
És annak érdekében, hogy több látogatód legyen, használhatod ennek a közösségi hálózatnak a fizetős szolgáltatásait: így a szépségszalonok internetes reklámozása szélesebb közönséget vonz és látóterébe kerül.
Instagram fiók
Úgy tűnik, hogy ezt a platformot kifejezetten a szépségipar számára hozták létre. Semmi sem ösztönöz egy nőt arra, hogy szalonba menjen (és a férfiakat is, de nem valószínű, hogy beismerik), mint egy másik nő fényképe, miután részt vett egy szalon kezelésen. Ezért a szépségszalon szolgáltatások Instagramon való hirdetése, mondhatni, egyre szükségszerűbb.
Ráadásul az Instagram a leggyorsabb és legkényesebb módja a már megszerzett ügyfél figyelmének fenntartására: a hírfolyamban található képek finoman emlékeztetik az fel iratkozót, hogy ideje ellátogatnia hozzád.
Itt viszonylag csekély pénzügyi injekcióval több ezer szolgáltatást kedvelő láthatja színező/építő/fehérítő kampányodnak hirdetését.
Szépségszalon keresési hirdetések
Tehát térjünk át a fő témára: egy szépségszalon hirdetése az interneten.
A keresőmotorok régóta az online promóció pillérei. Ezek közül a legnépszerűbb természetesen a Google. Ezért számos online hirdetési módszer az adott keresőmotorral való együttműködésen alapul.
Kontextus szerinti hirdetés a Google-ban (AdWords)
A Google keresőjében (Google AdWords) a kontextuális hirdetés segítségével pénzért a keresőkifejezésen keresztül azok látóterébe kerülhetnek, akik szépségápolási szolgáltatásokat keresnek.
Észrevetted azokat a hirdetéseket, amelyek a Google keresési eredményeinek tetején és néha jobb oldalán találhatók, „Hirdetés” címkével? A webhelyek az AdWords segítségével jutnak el ezekre a pozíciókra, bizonyos összeget fizetve ezért (nem annyira olcsó).
A rendszer a következő: kiválasztja azokat a lekérdezéseket, amelyekre hirdetni szeretnél, és a keresésbe beírva megjelenik egy link az oldaladra.
Ugyanakkor nem a megjelenítésekért kell fizetni, hanem a felhasználó kattintásaiért a linkre. Egy ilyen szépségszalon online hirdetése nagyon-nagyon hatásos lehet, ha jó szakembereket vonsz be a felállításába.
SEO
A hirdetési helyek mellett a Google keresési találatai között olyan oldalak találhatók, amelyek a kereső szerint mind témájukban, mind az anyagok minőségében a legjobban egyeznek a beírt lekérdezéssel.
A SEO szakemberek tanulmányozzák a kereső alapelveit és annak módjait, hogyan lehet az első helyre kerülni a keresési eredmények között. Ahogy a fenti példában is látható, a jó promócióval rendelkező webhelyek a keresőmotor első oldalán helyezkednek el. Ez az egyik klasszikus módszer a szépségszalonok online hirdetésére.
A szépségszalonok internetes hirdetésének egyéb módjai
A közösségi médián és a keresőmotoros promóción kívül számos hatékonyabb lehetőség kínálkozik a szépségszalon reklámozására.
Reklám
- Hírlevél a névjegyzék "hideg" adatbázisába
Néhány éve még a reklámsms-mailek voltak a népszerűség csúcsán, mára 90%-ban felváltották őket a Messengerek (Viber, WhatsApp). A lényeg a következő: a reklámszöveg egy közvetítőn keresztül kerül a kapcsolati adatbázisba. Nagyjából az ilyen reklámokat hívják spamnek.
Az ilyen "reklámtámadások" nem drágák, de ez nem kísérthet meg: egy ilyen szépségszalon online hirdetés egyrészt hatástalan, másrészt ronthatja a hírnevedet. Mert senki sem szereti az ismeretlen számokról érkező promóciós üzeneteket ugye?
- Reklám elhelyezése a névjegyek "meleg" adatbázisában
Az előző típusú levelezéstől eltérően itt az emberek maguk iratkoznak fel egy csatornára a Messengerben (például divatról vagy szépségről) vagy hírlevélre (például egy SPA szalonból vagy egy fodrászatból).
Ha a kapcsolattartó nem a Te verseny társad, tárgyalhatsz a hirdetésről, és új ügyfeleket szerezhetsz. Az egyetlen dolog, hogy ne vásárolj hirdetést olyan csatornákon és levelezőlistákon, amelyek távol vannak a szolgáltatási ágazatodtól. Az ilyen reklámok eredménye minimális lesz.
- Levelezés a saját ügyfélkörödnek
Ha saját ügyfélkörödet építed (amit mindenképpen meg kell tenned), időről időre küldhetsz nekik promóciós ajánlatokat vagy figyelmeztetéseket az új szolgáltatásokról. De ne fáraszd az ügyfeleket túlzott megszálltsággal.
E-mailes hírlevelek
Az emailes levelezési listáihoz hasonlóan három típusra oszthatók:
- „hideg” levelek;
- "meleg" levelek;
- leveleket a saját ügyfélkörödnek.
Használhatsz e-mailt csak áruk vagy szolgáltatások reklámozására, vagy megszervezhetsz egy teljes kampányt és küldhet hasznos tippeket (amelyben a szépségszalon szolgáltatások reklámozása természetesnek és nem feltűnőnek tűnik). Az ilyen levelezés jó eszköz lehet az értékesítés növekedéséhez.
Elhelyezés szépségportálokon és katalógusokon
Az interneten vannak olyan oldalak, amelyek egy vagy különböző témájú cégek katalógusait gyűjtik össze. Például vannak olyan cégek címjegyzékei, ahol a szépségszalonok csak az egyik szekció, és vannak olyan oldalak, amelyek csak ezzel a témával foglalkoznak.
Az ilyen oldalakon való elhelyezés általában ingyenes, csak bizonyos funkciókért lehet fizetni. A szépségszalon ilyen reklámozása az interneten kis, de kellemes bónuszt adhat új ügyfelek formájában, amelyekért nem kell fizetni.
Hirdetési oldalak
Azok a weboldalak, ahol az emberek árukat és szolgáltatásokat hirdetnek, jó hírnévnek örvendenek a keresőmotorok körében. És ha megfelelően helyezed el hirdetéseidet könnyen megtalálhatóak lesznek a keresőmotorokban.
Ehhez célszerű kulcsszavakat is használni, mint a SEO promócióban. De a kulcsszóválasztási szolgáltatás minden más eseménytől külön megrendelhető és hirdetések elhelyezésére használható.
Milyen módszerekkel érdemes kezdeni a szépségszalonok online hirdetését?
A szépségszalonok hatékony internetes reklámozása mindig magának a szalonnak a stratégiáján alapul. A célközönségről már beszéltünk egy kicsit, de nagy szerepe van a szalon méretének (és ezáltal a költségvetésnek) is.
Ha van egy kis szalonod két vagy három székkel:
- Tedd fel szalonodat a Google erőforrásaiba a Google Cégemen keresztül.
- Helyezz el hirdetéseket jó hírnévvel rendelkező oldalakon.
- Nyisd meg a Facebook és Instagram oldalakat. Rendszeresen kell, hogy karbantartsd és frissítsd ezeket az oldalakat.
- Hívj meg követőket, és ha van költségvetésed, hirdess a Facebookon és Instagramon.
- Mérd és javítsd az ügyfélszerzési eredményeket a Professional Beauty szolgáltatásaival.
Ha van egy nagy szalonod vagy saját hálózatod, akkor add hozzá:
- Állandó SEO promóció. Ez nem működik azonnal (az első eredmények néhány hónap után láthatók), de a SEO viszonylag alacsony beszerzési költséggel biztosíthatja az ügyfelek folyamatos áramlását.
- Rendszeres hirdetés a közösségi hálózatokon.
- Rendszeres hirdetés az azonnali üzenetküldőkön és a levelezőlistákon.
- E-mailben és SMS-ben küldhetsz leveleket ügyfélkörödnek.
Megjegyzés: Egy szépségszalonnak nem az a leghatékonyabb reklámja, amely után sokan hallottak rólad, hanem az, ami után jöttek a vásárlók és megrendelték a szolgáltatást. Ezért ne hagyd abba a célközönség, annak igényei, tetszései és vágyai tanulmányozását.
Hogyan lehet növelni a reklámozás hatékonyságát?
A leggyorsabb módja annak, hogy egyetlen adatbázisban gyűjts információkat az ügyfelekről, küldj leveleket ebből az adatbázisból, és elemezd a reklámok hatékonyságát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.