Érdekes lehet elgondolkodni azon, honnan is származik, hogyan és miért született meg a szolárium, és a fehér bőr barnításának a gondolata.
Barnulni vágyó emberek tömegei használják nap, mint nap ezt a szolgáltatást, de honnan ered, és ki találta fel?
A barna bőr, mint szépségideál az 1920-as évekig nyúlik vissza.
Elsőként Coco Chanel volt az, aki napbarnított bőrrel tért vissza egy nyaralásról, ahol kicsit több időt töltött a napon a kelletnél, és erről természetesen fotó is készült.
Pár évtizeddel ezelőtt ez akár még szégyen is lehetett volna, hiszen mindenki a fehér bőrt preferálta. Viszont Chanel képe igen népszerűvé vált, nők ezrei szerettek volna hasonlóan szép, napbarnított bőrt, ám csak az 50-es 60-as években kezdett igazán elterjedni, hiszen az előző évtizedeket sajnos a gazdasági világválság és a háborúk uralták.
Régebben, egészen a 19. század végéig, a hófehér bőr jelentette a szépséget, ez ugyanis az előkelőséget, és a finomságot tükrözte. A fehér bőr azt jelezte, hogy az egyén arisztokratikus, akinek nem kell keményen dolgoznia, szabad idejét is inkább a házában tölti.
Akinek ezekben az időkben barna bőre volt, ők voltak a munkásosztály, főként a mezőgazdaságban dolgozók. Mára ez is megváltozott, hiszen ma a barna bőrt tekintjük vonzóbbnak. A túl fehér, sápadt bőr kevésbé nyerheti el tetszésünket, egészségtelenséget, betegséget is sugallhat számunkra.
Az 1950-es években jelent meg az első barnító krém, a Man-Tan, amely először adott lehetőséget arra, hogy a napozást helyettesítve barna bőrt varázsolhassanak maguknak az arra vágyók.
Az világ legelső szoláriuma Friedrich Wolff, német természettudós nevéhez fűződik. Ő volt az, aki 1970-ben megalkotta az első szolárium gépet, majd az első szolárium stúdió 1977-ben nyitotta meg kapuit Berlinben.
Egy évvel később, 1978-ban az Egyesült Államokban is felkapták Wolff találmányát, és a szolárium egyre nagyobb népszerűségnek örvendett. Nem sokkal később, a szolárium stúdiókban különféle kozmetikumokat is elkezdtek árulni a még szebb eredmény érdekében, egyre több és több üzlet létesült, így a szoláriumok mára már egy külön szépségipari ággá nőtték ki magukat.
Természetesen az első szolárium gépek megjelenése óta sok változás ment végbe. A fénycsövek mára jobb minőségűek, kíméletesebbek. 2009-ben azt is bevezették, hogy egy szolárium cső maximális UV kibocsátása nem lehet több, mint 0,3W/m2.
Azóta a szoláriumozás még biztonságosabb és minőségibb. Sőt, manapság már egészen luxus szolgáltatások is elérhetőek a gépekben, mint például a zenehallgatás.
Ezen kívül ma már nem csak a barnulást segítik elő a szoláriumok. Többek között például leszárítják a pattanásokat, kevésbé feltűnővé válhatnak a hegek és a striák, valamint az álló szolárium gépek még a narancsbőrt is képesek elhalványítani.
A Redlight technológia a bőr kollagén termelését is elősegíti, így a bőr feszesebbé válhat. A szolárium stúdiókban megvásárolható szoláriumkrémek pedig még tartósabbá teszik a barna színt, és hidratálják is a bőrt.
A technológia és a modern eszközök fejlődésének köszönhetően ma már az is lehetséges, hogy egy szolárium személyzet nélkül, önkiszolgáló, automata módon működjön.
Ez megkönnyíti a vendégek és az üzemeltető dolgát is, hiszen 0-24-ben nyitva állnak, nem kell időpontot foglalni, az ember akkor látogat el a szoláriumba, amikor csak szeretne. Ilyen remek helyek a Trend automata szolárium stúdiók is Szolnokon, Törökszentmiklóson és Tiszaföldváron.
Így történt tehát a szoláriumok megszületése, ami ma rengeteg embernek tesz kiváló szolgálatot, hogy ők is elérhessék álmaik bőrszínét.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.