Idén rendhagyó módon, a korona vírus járványra való tekintettel online került megrendezésre a Budapest Fashion & Tech Summit konferencia.
A rendezvény célja nem más, mint hogy a régió divat iparban dolgozó munkatársait és szakembereit összefogják, segítsék a közöttük történő kommunikációt és információ áramlást, valamint közös felületet biztosít a fejlődés fenntartására, gyorsítására.
A 3. éve megrendezett konferenciát több, mint 4 000 néző követte nyomon 30 különböző országból, 2 napon át.
Nem is csoda, hiszen összességében 735 percnyi, szakmai műsoridőt láthattak, mely továbbra is elérhető a BFTS Facebook oldalán, és Youtube-on is.
A konferencia a divatvilágot érintő legfontosabb, aktuális témákat boncolgatta, mint a járvány divatra gyakorolt hatása, az aktuális és legfrissebb technológiai fejlesztések, valamint a fenntarthatóság témaköre.
Általánosságban elmondható, hogy a divat stabil helyzetben van, noha a kreatív iparágakra negatív hatást gyakorolt a pandémia. 2020 első felében már jól látszott, hogy új alapokra kell helyezni az értékesítést, a gyártást és a beszerzést is, hiszen a folyamatosan változó körülmények, a bezártság, az emberek elszigetelődése visszavetette a személyes vásárlási hajlandóságot, lehetőségeket, új, eddig nem ismert kihívásokat hozott a szállításban és beszerzésben.
Mára már egyértelműen látszik, hogy a divatipar közel 20 %-os visszaesést mutat, ami egyéb ágazatokat tekintetbe véve nem jelent tragikus helyzetet. Ugyan az előrejelzések szerint még 3 évbe is beletelhet, mire a növekedés visszaáll az eredeti szinte, ugyanakkor azok a piaci szereplők, akik hamar kapcsoltak, és bebiztosították magukat, azok jól is kijöhetnek a jelenlegi helyzetből.
Bár eddig is egyre nagyobb teret hódított az online kereskedelem a szektorban, de csak a tavalyi évben vált ez igazán jelentőségteljessé. Öltözködni ugyanis mindenkinek kell, és ahonnan rendelés útján is be lehet szerezni a termékeket, onnan az emberek továbbra is vásárolnak, ez tisztán látszik.
Emellett, mint ahogy korábban is említettük, egyre nagyobb szerephez jut a minőség is, a fenntartható divat szárnyal és a jövőre nézve is óriási szerepet kap, így az profitál a leginkább a jelenlegi helyzetből, aki jó minőségű, kortalanul divatos ruhákat árul, a lehető legkönnyebben elérhető platformokon.
Magyarországon sok vállalkozás a csőd közelébe jutott, de voltak olyan cégek is, melyek jól jöttek ki a válságos helyzetből.
A Scarlet Fashion például még időben indította be webáruházát ahhoz, hogy vásárlói biztonságban érezhessék magukat, és online is hozzájuthassanak az olasz divat legszebb darabjaihoz, valamint Szanyi Brigitta, a cég tulajdonosának egyedi tervezésű kollekcióihoz.
A vásárlóközönséggel történő folyamatos és személyes kapcsolattartás is elősegítette, hogy a ruha üzlet megtartsa vevőkörét, sőt, növelje is azt!
A Scarlet Fashion 2020-ban viszonteladói hálózatának kiépítését is megkezdte, garantálva ezzel, hogy a lehető legszélesebb körben legyenek elérhetőek az általuk kínált ruhák.
A legfontosabb kulcsszó a rugalmasság a területen, és a divatipar ebben a nehéz helyzetben is bizonyította, mennyire képes alkalmazkodni a váratlan helyzetekhez. Az értékesítés újra gondolásával, valamint a szektor új alapokra helyezésével egy új időszámítás kezdődőt, mely egyenes úton a távolinak gondolt jövőbe vezet.
Nem kell tehát aggódnia senkinek, a divatos, kifinomult és minőségi öltözködés továbbra is elérhető marad az emberek számára, sőt! Az új platformok élesítése közelebb hozza a divatot, mint valaha!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.