Egy kutatás szerint a mai fiatalság számára, az influencer pálya után a legvonzóbb jövőkép a saját vállalkozás indítása.
Azt kevesen tudják, pontosan milyen vállalkozásba kezdenének, azt viszont pontosan, hogy nem akarnak másnak dolgozni!
Kíváncsiak lennénk, hogy akkor is ugyan így lenne-e, ha ezek a fiatalok biztosan tudnák, hogy mivel jár egy valóban sikeres üzletet felépíteni. Sok a nehézség és a buktató, ezt mindenki tudja, aki benne van, de még a külső szemlélők közül is sokan tudják, hogy azért vállalkozónak lenni nem egy tál eper!
„Rendkívül sok felelősségvállalás, lényeglátás és kitartás kell egy üzlet sikerre viteléhez!”- felelte Potempszki Jacek, a Krimzon Kft tulajdonosa és vezérigazgatója arra a kérdésünkre, hogy szerinte mi a siker valódi titka. Elmondása szerint, anno a 90-es években, mikor a vállalkozást elindította, még sokkal egyszerűbb dolga volt, mint a jelenlegi fiatal felnőtteknek.
„A rendszerváltás után megnyíltak a határok és ezzel a lehetőségek is egyidejűleg. A kilencvenes évek közepén kezdtünk el zöldség és gyümölcs importtal foglalkozni, akkor ez még újdonság volt itthon, és idő kellett, míg igazán sikeresek lettünk. Na, nem a zöldség meg a gyümölcs volt új, hanem a vállalkozósdi, igazából fogalmunk sem volt, mit csinálunk. Egy idő után azonban olyan nagy tapasztalatunk és kapcsolati rendszerünk lett, hogy akár az egész országot is el tudtuk látni egy-egy féle termékkel, ha kellett. Sosem gondoltam volna, hogy ennyire jelentős szerepet fogunk betölteni a piacon!”
Egy vállalkozás mindig hoz nehézségeket. Muszáj naprakésznek lenni, és folyamatosan figyelni a piaci igényeket és változásokat is. Ha megváltoznak az igények, a vállalkozónak reagálnia kell rá, és ha lehet, gyorsabban kell lépnie, mint konkurenseinek.
„A 2000-res években már tudtuk, hogy valami újba is bele akarunk vágni amellett, ami biztosan és hiba nélkül megy. Már jól ismertük a piacot, és tudtuk, honnan tudnánk jó minőségű és kedvező árú mezőgazdasági munkagépeket beszerezni. Aztán azt is megértettük, hogy nem csak az új, de a jó minőségű használt mezőgazdasági munkagépek is hiánytermékek a magyar piacon, így ehhez is szereztünk megbízható forrást. Egy idő után finanszírozási és pályázati munkatársakkal is bővültünk, így lett teljesen teljeskörű a szolgáltatás.”
Ahhoz, hogy a Krimzon Kft Magyarország egyik legjelentősebb vállalkozása legyen, sok kitartás és állhatatosság is kellett. A 2008-as válság, a folyamatosan változó piaci környezet, az újabb és újabb jogszabályok mind rászorították a csapatot a folyamatos fejlődésre. De egy jó vezető nem csak elvárásokat támaszt, hanem példát is mutat, így Jacek energikus munkatempója mindig magával húzta a többieket.
„Most már biztosan tudom, hogy a sikerünk zálog az összetartó, szakértő és szorgalmas csapatunkban van. Hiába egy jó szolgáltatás, egy kelendő termék, ha a szakmai oldal és a humán erőforrás gyenge, elmarad a siker. A piaci igényeket nem csak materiális szinten, de információkkal is ki kell szolgálni. És ez adja a mi vállalkozásunknak különlegességét.”
És hogy mit üzen egy több, mint 20 éve sikeres vállalkozó a mostani pályakezdőknek, akik saját bizniszbe fognának?
„Ne féljetek a kudarcoktól, mert az csak erősebbé tesz benneteket. Ez által ismerhetitek meg önmagatokat és juthattok el a csúcsig. Higgyetek magatokban, de merjetek változtatni is, ha a helyzet megköveteli! És soha ne feledjétek: a kitartás, az állhatatosság és a profizmus a legfőbb fegyveretek!”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.