Itt a tél, már érezzük is a nyomait a hőmérsékletben.
Reggelente sokkal hűvösebb van, és az esti órák is gyakran egészen hidegek, még akkor is, ha napközben szépen süt a nap.
Ehhez az időszakhoz azonban nem csak a dér, a fagy és a köd tartozik hozzá, hanem bizonyos hangok is. Télen gyakran ébredhetnek a tovább alvók a hólapátok súrlódására a járdán, a jégkaparók tompa zajára, és nem mellesleg a sokáig zakatoló és kerregő autók végtelen indítózására is.
De miért is van az, hogy télen nehezebben indul be autónk, mint a nyári időszakban?
A legkézenfekvőbb oka az akkumulátor elöregedése lehet ennek a problémának, ami így a hidegnek is köszönhetően már nem tud elegendő energiát biztosítani az önindító számára ahhoz, hogy az beiindítsa a motort. Halmozottan veszélyeztetett az aksi, ha az autónk a szabadban, a hidegben áll, mert nincs lehetőségünk azt fűtött vagy zárt térben tartani. Ugyanakkor arra is gondolnunk kell, hogy az akku lemerülése lehet pusztán egy tünet is, amit egy másik probléma okán produkál a gépegyüttes.
Az autó beindításához három szükséges alkatrésznek kell hibátlanul működnie, ezek nem mások, mint a generátor, az akkumulátor és az önindító. Bármelyikük is a gyenge láncszem, ha nem teljes az összhang és hibátlan az összedolgozás, a végeredmény nehezen beinduló, vagy lerobbant, beindíthatatlan járgány lesz.
Ha az autó nehéz indulásakor azt is tapasztaljuk, hogy az aksi töltöttségi szinte alacsony, akkor is érdemes ellenőrizni a másik két alkatrész épségét is. A téli időszakban ugyan is a generátor is nagyobb igénybevételnek van kitéve, ha pedig nem tudja kellőképpen feltölteni az aksit, akkor a végeredmény szintén a nehézkes vagy lehetetlen indulás lesz. Annyi előnyünk azért van ebben az esetben, hogy a generátor problémáját a fedélzeti komputer az esetek többségében vissza jelzi, így nem kell magunknak diagnosztizálnunk ezt a problémát.
Aztán ott van még az önindító is, ami bizonyos szempontból forgó-kopó alkatrésznek számít, idővel veszít erejéből, és sokkal nagyobb áramfelvétel szükséges ahhoz, hogy beröffentse a motort. Ha ilyen módon hamarabb lemeríti az akkumulátort, akkor az önindító cseréje szükséges első körben, mert az aksi cseréjével még a probléma nem oldódik meg és legközelebb az új akkumulátor dacára is, ugyan úgy pórul járhatunk. Tehát a legjobb, ha még az igazán hideg beköszönte előtt ellenőrizzük ezeknek a fontos alkatrészeknek az állapotát, és nem várjuk meg, hogy a legváratlanabb és legkellemetlenebb helyzetben jöjjön elő a probléma! Ne feledjük, hogy a modern, katalizátoros autókat már nem túl biztonságos betolni, az automataváltós típusokat pedig nem is lehet, ezért minden esetben legyen az autó csomagtartójában bika kábel.
Az alkatreszes.hu webáruházban megtalálhatjuk a legjobb gyári és utángyártott alkatrészek sokaságát, így kétség sem fér hozzá, hogy ha cserére kerül a sor, itt érdemes körülnézni először! Könnyű kezelhetőség, átláthatóság és ügyfélközpontúság jellemzi a modern webáruházat, és a gyors kiszállítási lehetőségeknek köszönhetően akár néhány napon belül is kézhez kaphatjuk a megrendelt alkatrészeket!
Ha kérdésed merülne fel, az ügyfélszolgálaton készséggel megválaszolják majd, és segítenek, hogy a legjobb döntést hozd meg az alkatrészek kiválasztása során! Ne bízd autód működését a véletlenre! Konzultálj bevált szerelőddel, és szerezd be a szükséges alkatrészeket az alkatreszes.hu-nál!
A webáruházat itt találod: www.alkatreszes.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.